این ترانه از ترانه هایی بود که سروصدای زیادی به پا کرد و فریدون رو بدلیل خوندن این ترانه متهم به بهائی بودن کردند.

دلیل این مسئله هم این بوده است که این شعر یا ترانه ای که فریدون اجرا کرده است متعلق به یکی از بزرگان بابیت یعنی خانم قره العین است.

طاهره یا قره العین این ترانه را برای علی محمد باب پیامبر بابیان و بهائیان سرود و عشق خود را به علی محمد باب درین شعر ابراز داشت.

البته برخی از اعتراضات ریشه در جای دیگر داشت اما به هرحال بهانه مناسبی به دست مخالفین فریدون داد و کار بجایی کشید که موسسه کیهان زیرنظر آقای حسین شریعتمداری در یکی از سری کتابهای نیمه پنهان که توسط این موسسه منتشر میشود به بررسی نفوذ بهائیان در رژیم گذشته بپردازد که در قسمت مربوط به فرهنگ بعد از نام بردن از لیست بلندبالائی از خوانندگان به تعبیر خودشان طاغوتی بطور اخص نام فریدون فروغی را مطرح کردند و یکسری  سخنان بی پایه و اساس را درین رابطه مطرح کردند که مشخص نیست مرحوم احمد اللهیاری که نویسنده این قسمت از کتاب بوده براساس کدام شواهد این اتهامات(یا بهتر بگیم ادله ای تنها برای ترور شخصیت) را مطرح کرده است؟

البته گافی که آقایان کیهانی در کتاب دادند این بود که اقایان اشتباها،خواندن ترانه نماز را دلیل بهائیت او عنوان کردند نه خواندن ترانه طاهره!

و مدعی بودند که درین ترانه نماز به تمسخر گرفته شده است!!!

و در ادامه آقای اللهیاری میفرمایند بدلیل صدای اعتراضی و منحصربفردش عمال شاه بر روی او سرمایه گذاری کردند!

کتابی که در ان شهیار قنبری و داریوش عوامل طاغوتی معرفی میشوند نیاز به توضیح ندارد که چه نوع کتابی ست!!!

آقای اللهیاری که میگویند با فریدون رابطه نزدیک داشتند ظاهرا فراموش کردند که فریدون بخاطر اجرای ترانه سال قحطی در همان دوران به اصطلاح طاغوتی ممنوع الصدا شد و اتهام  طاغوتی بودن به سه خواننده هیچگاه نخواهد چسبید که این سه تن کسانی نیستند جز:فرهاد،داریوش و فریدون فروغی.

 

البته بعد از انقلاب زمانی که فریدون بدنبال مجوز بود بعد ازینکه از او گواهی عدم اعتیاد خواستند،از او درخواست کردند توبه نامه ای بنویسد که بهایی بوده و حال توبه کرده است و فریدون در جواب گفت وقتی بهایی نبوده چطور از بهائیت توبه کند و بدین ترتیب قید مجوز رو میزنه.

 

به هرحال آیا اگر کسی یک ترانه را بخواند که شاعرش بر مذهبی دیگر باشد دلیل بر این میشود که او هم بر همان مذهب است؟

بعنوان مثال فرهاد ترانه خیال خوشی را که شاعرش شکسپیر هست خوانده آیا این اجرا دلیلی بر مسیحیت اوست؟

یا اگر کسی ترانه ای از مولانا  بخواند باید نتیجه گرفت او سنی مذهب است؟

البته همه ادیان محترمند و نباید در دنیای موسیقی این مسائل را مطرح کرد .

ناگفته نماند که فریدون درین زمینه تنها به شعر که انصافاٌ شعر قشنگی هم هست توجه داشته و خوندن این شعر به معنی پذیرفتن تمامی اعتقادات خانم قره العین نیست.

برخی میگویند فریدون مسیحی ست اما ایشون ظاهرا مسلمان بوده اند ،و گفته میشه که ترانه ای برای امام علی(ع)نیز خوانده اند که البته این ترانه در دسترس نیست اما ظاهرا بازخوانی ترانه ایست که توسط کورس سرهنگ زاده قبلا اجرا شده است.( برخی ترانه های فریدون سالها بعد از اجرا و حتی مرگش در اختیار عموم قرار گرفت البته این ترانه توسط عارف نیز بازخوانی شده است اما اصل ترانه احتمالا متعلق به کورس سرهنگ زاده است.)

***

***

***

 

نام اصلی قره العین،زرین تاج است که بهائیان به او ام سلمه میگویند(ظاهرا میخواهند او را به ام سلمه همسر گرامی حضرت پیامبر(ص) تشبیه کنند)وی در سال 1230در قزوین بدنیا آمد.

طاهره در بین بابیان حکم حضرت فاطمه(ع) برای مسلمین را داشت.

لقب قره العین به معنی نور چشمی را سید کاظم رشتی از بزرگان مکتب شیخیه که زمینه ساز ظهور علی محمد باب بود به او داد و لقب طاهره نیز توسط شخص علی محمد باب بدو اعطا شد.

علی محمد باب،پیامبر بابیان و بهائیان است که بهائیان معتقدند همانگونه که حضرت یحیی(ع) بشارت دهنده ظهور عیسی مسیح(ع) است علی محمد باب نیز بشارت دهنده ظهور بهالله است.

البته در حال حاضر دین بابیت پیروی ندارد ولی بهائیت دارای پیروانی در نقاط مختلف ایران و جهان است.

{علی محمد باب خود شاگرد سید کاظم رشتی بود البته برخی از بهائیان این مسئله را رد میکنند.}

طاهره یا قره العین بوسیله پسرعموهای خود که آنها پیرو مکتب شیخی بودند با علی محمد باب آشنا و شیفته او شد و به او ایمان آورد.

قره العین از حواریون علی محمد باب پیشوای بابیان است(باب18یار خاص داشت که به انها حروف حی میگفت،عدد18برای بابیان عدد مقدسی ست)

قره العین هیچ گاه علی محمد باب را از نزدیک ملاقات نکرد و قره العین کسی بود که اعلام داشت علی محمد باب فقط دروازه دسترسی به امام زمان نیست بلکه خود امام زمان است و او در واقع پیامبر است و دین جدیدی متفاوت از سایر ادیان آورده است که منسوخ کننده ادیان قبلی ست.

قره العین معتقد بود تا آمدن دستورات علی محمد باب(که پیامبر جدید به زعم آنها بوده است) به هیچ دستور دینی نباید عمل کرد و در مجلس جنجالی که توسط او و بهالله در شاهرود برگزار شد،بهالله اعلام داشت قیامت کبری بوقوع پیوسته و اسلام بوسیله دین جدید بابیت منسوخ شده است همانگونه که اسلام،مسیحیت را نسخ کرد و درین مجلس که 81تن از بابیان حضور داشتند ناگهان طاهره بدون حجاب و چهره ای آرایش کرده در مجلس حاضر شد که برخی از حاضرین از فرط حیرت،فریاد زنان پا به فرار گذاشتند!!!و برخی دستمال بر چشمان خود نهادند و حتی برخی از دین جدید تبری جستند.

بابیان معتقد بودند حجاب نیز از دستورات دین قبلی یعنی اسلام است بنابراین باید منتظر بود تا علی محمد باب دستوری درمورد حجاب دهد بنابراین داشتن حجاب تا آمدن دستور جدید واجب نیست و این نکته هم گفتنش ضروری ست که اعتقاد به قیامت کبری از دیدگاه بابیان و بهائیان با اعتقاد مسلمین متفاوت است و آنها قیامت کبری که در قران به آن اشاره شده است را آمدن علی محمد باب و دین جدید و نسخ دین قبلی تفسیر میکنند.

این غزل زیبا یکی از اشعاری ست که به طاهره نسبت داده اند و گفته میشه تنها غزل اوست.

بعد از سوء قصد نافرجام به جان ناصرالدین شاه قاجار توسط  شش جوان بابی در نیاوران شمیران{ که در خونخواهی علی محمد باب که توسط حکومت او اعدام شده بود انجام شد}تعداد زیادی بابی به همراه قره العین کشته شدند.(درین زمان هنوز بهالله بعنوان پیامبر جدید ظهور نکرده بود.)

در هنگام کشتن قره العین ظاهرا مامورین اعدام وسیله ای نمی یابند که او را با آن بکشند و قره العین روسری خود را به آنها می دهد تا با آن او را خفه کنند و بدین ترتیب او کشته میشود.

اعدام او دو سال پس از اعدام علی محمد باب در سال1268اجرا شد.

علی محمد باب در کتاب احسن القصص خود که در تفسیر سوره یونس بوده است خطابهای فراوانی به قره العین داشته است از جمله میگوید:" ای نور چشم(قره العین)بدرستیکه خداوند تو را برای من اختیار کرده پس به آنچه از نزد خداوند تعالی به تو وحی میشود گوش فرا ده.)

به نقل از ( http://onlymylove.mihanblog.com )